Nedávno prezentovaná Vize je založena na těchto cílech:
- rostoucí ekonomice zaměřené na kvalifikovaná pracovní místa a dobrou dopravní obslužnost
- odklonu od modelu pracovního života od 9 h do 5 h se zaměřením na různorodé potřeby cestování lidí, kteří pracují z domova, a v různých denních či nočních dobách
- rostoucí populaci – očekává se, že v aglomeraci Manchesteru v roce 2040 bude žít více než 3 mil. lidí
- změně demografie, jeden ze čtyř občanů bude do roku 2040 ve věku nad 60 let
- zvýšení porodnosti a imigrace – vzniknou nové různorodé cestovní potřeby
- řešení sociálních nerovností
- minimálně 200 000 nových domácností, napojených na integrovanou dopravní síť
- změna klimatu v rámci aglomerace Manchesteru bude mít očekávaný dopad na „více záplav v zimě a více sucha v létě“; je potřeba na to dopravní systém připravit
- řešit dopady emisí CO2 způsoby, jak zlepšit vážné problémy s kvalitou ovzduší v aglomeraci Manchester, včetně zavedení elektrických automobilů a zvýšení podílu pěších a cyklistů
- technologický pokrok poskytuje způsoby, jak navýšit kapacity, poskytovat lepší služby a informace, i inteligentně odbavit (čipová karta Oystercard), i snížit emise CO2
- decentralizace – přenesení více pravomocí na řešení aglomerace Manchester jako celku za účasti mnoha stran s cílem správně využít rozpočet na dopravu. Úzká spolupráce s ostatními vedoucími politiky a stratégy, například v oblasti zdravotnictví, aby byly podporovány zdravější způsoby dopravy
- propagovat společné nadrezortní cíle, a tím efektivněji využívat různé finanční zdroje
Časová osa VIZE###2015:
- reformy v dopravě kolem dohody o decentralizaci
- snaha vytvořit vizuální a identitu celého dopravního systému
- řízení dopravy ve prospěch místních komunit a jejich integrace
- koordinovanější přístup kolem dálniční sítě, zachycení dojíždějících na okraji města
- hlavní programy dopravy, včetně rekonstrukce přestupního terminálu, výstavba druhé linky metra, vybudování bezpečné sítě cyklostezek ve městě, programy srovnávající jednotlivé možnosti cestování
2025:
- dosažení významného pokroku v oblasti vysokorychlostních železničních služeb sever–jih a východ–západ
- integrovanější a moderní systém veřejné dopravy kombinující všechny druhy, jejich propojení z hlediska jednotného jízdného (elektronického odbavení), jednodušší platební systémy
- významné rozšíření nízkouhlíkových vozidel
- mnohem více pěší a cyklistické dopravy nejen v rámci místních čtvrtí, ale i v mnoha klíčových městských centrech
- využívání mnoha zdrojů dat a práce s daty pro optimalizaci a vyšší účinnost dopravního systému
- spolehlivější dálniční sítě, vylepšení skrze technologie, posílení kapacit
- více cestujících ve veřejné dopravě, kteří ji vnímají jako atraktivní možnost cestování
- méně řidičů ale za to existence snadného přístupu k autu prostřednictvím „autoklubů“ nebo konceptů sdílení
2040:
- vysokorychlostní železnice, úroveň 2, tj. všechna města v aglomeraci mají centrální nádraží, do kterého zajíždí vysokorychlostní vlakový spoj
- vysokorychlostní železnice, úroveň 3, tj. spojení Manchesteru s Leedsem a Liverpoolem
- transformace stávajících linek železničního i silničního spojení, dosažení spojení město – město a spojení na letiště v Manchesteru jako mezinárodní brány vedoucí na Sever
- růst počtu cestujících autobusem, jako v jiných městech po celém světě
- snížení dopravní rychlosti, snížení počtu smrtelných nehod, lepší prostředí pro pěší a cyklistickou dopravu
- vozidla s nulovými emisemi se stávají „normou“
- Informační a digitální technologie transformována v celé aglomeraci města a v kraji