Intenzitu cyklistické dopravy ve Vídni, podobně jako v Praze, měří automatické sčítače. Bilance za rok 2016 ukazuje výrazný nárůst. Nejvíce průjezdů zaznamenal sčítač umístěný na vídeňské Ringstraße v blízkosti Státní opery – za uplynulých 12 měsíců zde projelo 1,58 milionu cyklistů. Pro srovnání, nejvíce průjezdů v Praze, 511 tisíc, načetlo měřidlo na oblíbené cyklostezce v Modřanech, kterou však většina cyklistů využívá jako rekreační a nikoli pro denní dojíždění.
Nejvíce cyklistů se do ulic Vídně vydalo v červnu. Druhým nejsilnějším měsícem bylo v těsném závěsu září. Ringstraße na úrovni Opery v průměrný červnový pracovní den projelo 7 880 jezdců. V nejfrekventovanější den, 8. června 2016, to bylo dokonce 10 253 cyklistů.
Rekordních výkonů cyklistická doprava ve Vídni dosáhla i přes horší počasí v porovnání s rokem 2015. Během roku 2016 Vídeň zaznamenala 159 srážkových dnů, o rok dříve pouze 143. V roce 2016 tak ve Vídni slunce svítilo 2 069 hodin, zatímco předchozí rok dokonce 2 115 hodin.
Rozvoj cyklistické infrastruktury = rozvoj cyklodopravy
Významný podíl na rozvoji cyklistické dopravy ve Vídni má zlepšování infrastruktury. Více obyvatel a návštěvníků zvolilo kolo i díky novým cyklistickým opatřením například v oblasti kolem Schönbrunnu, kde také vznikla tzv. cykloulice, v níž je maximální rychlost všech vozidel omezena na 30 km/h a cyklisté v ní mohou jezdit i vedle sebe.
Zmocněnec města Vídně pro cyklistickou dopravu, Martin Blum, dokládá, že počet cyklistů nejvíce narůstá právě v místech, kde vznikají nové cyklostezky nebo trasy. Právě v rekordním místě u zmiňované Státní opery narostl objem cyklodopravy od roku 2010 o 74 procent. Vídeňané tedy stále častěji využívají kolo jako každodenní dopravní prostředek. Podíl cyklistické dopravy na území Vídně je 7 %, v Praze se pohybuje kolem 1 %.