Mobilita ve městech je stále rozmanitější. Po nástupu alternativních taxislužeb či sdílených kol se nyní evropskými městy včetně Vídně šíří koloběžky. Rakouské hlavní město proto všem uživatelům i poskytovatelům koloběžek s elektrickým motorem vzkazuje, že pro ně platí stejné podmínky jako pro bezstanicový bikesharing.
„Těší nás, že obyvatelé Vídně mají stále více možností, jak po městě cestovat. Tuto svobodu podporujeme neustálými úpravami v našem městě. Ale je zřejmé, že i pro e-koloběžky musí platit pravidla,“ vysvětluje vídeňská radní pro dopravu Maria Vassilakou.
Vídeňské právní normy definují elektrické koloběžky jako kola, proto pro ně platí stejná pravidla. Jízda po chodníku je zakázána a jezdci musí dodržovat dopravní předpisy a maximální rychlost. Zaparkované e-koloběžky nesmí omezit ani ohrozit ostatní účastníky provozu.
Místní vyhláška dále stanovuje povinnosti pro firmy, které koloběžky zprostředkovávají. Poskytovatelé se nejprve musí akreditovat. Do města mohou umístit maximálně 1 500 zaevidovaných koloběžek. Nevhodně zaparkované či nefunkční stroje navíc musí odstranit. V pracovní dny nejdéle do čtyř hodin, o víkendu do dvanácti hodin od nahlášení, jinak musí městu uhradit náklady na odstranění a pokutu až do výše 700 euro.
Foto: E-koloběžka © wien.gv.at