Sdílené koloběžky jsou ve Vídni předmětem častých stížností a sporů. Vídeňská radnice se proto odhodlala zakročit a výrazně poskytovatele a tím i uživatele elektrokoloběžek omezit. Nová pravidla sepsaná v devítibodovém balíčku se týkají především umístění a množství elektrokoloběžek, ale nechybí ani opatření k omezení jejich rychlosti.
Sdílené elektrokoloběžky mohou být nově umístěny pouze na širokých chodnících o minimální šíři čtyř metrů. Zaparkovány musí být navíc na správném kraji chodníku. V případě porušení těchto pravidel má od půlky dubna poskytovatel sdílené služby dvě hodiny na odstranění či přeparkování elektrokoloběžky. Toto nařízení ovšem platí pouze pro pracovní dny, a to v období od 6 do 18 hodin. V ostatních případech má na odstranění či přeparkování koloběžky časový limit čtyř hodin. Vytyčeny jsou i zóny, v kterých se elektrokoloběžky nesmějí vyskytovat vůbec. Jedná se např. o nemocnice či tržiště, kde poskytovatel koloběžek musí navíc zajistit takové naprogramování koloběžky, že pohyb na ní bude v těchto zónách naprosto nemožný. Omezení se ovšem týká i rychlosti elektrokoloběžek. Nově musí poskytovatel nastavit elektrokoloběžky tak, aby se v pěších zónách nebo v tzv. Begegnungszonen, tedy v setkávacích zónách, kde se pohybují jak pěší, tak cyklisté i vozidla, automaticky snížila jejich rychlost. Tím však seznam omezení nekončí.
Omezení se dočkalo i maximální množství koloběžek, které poskytovatel může ve městě nabízet. Strop je nově stanoven na 1 500 elekrokoloběžek, přičemž musí být rovnoměrně rozprostřeny po městě. V centru jich může být nanejvýš 500.
V současné koronavirem postižené Vídni všichni poskytovatelé až na jednu výjimku elektrokoloběžky z města stáhlyi a tak nejsou v podstatě k půjčení. Důvodem byl především snížený zájem o jejich využití, který byl vyvolán zavedením masivních omezení volného pohybu ve Vídni.